30 de abril de 2022

5 poemes de Sara Rivera Martorell : BUIT FÈRTIL - HAMACA -EGUA - NISSAGA - L'ESPIA

 





BUIT FÈRTIL


Els engranatges de l’essència

reverberen cap a dintre.

M’arrelo a mi,

amb l’àncora pèlvica

que em sosté eixerida.


HAMACA


He vist sortir dels estellicons

la veritat d’una flama

en llegua viva

parlant d’amor.


EGUA


Vaig com egua desfermada

buscant l’ungüent asèptic

que desinfecti aquest cos

tan ple de por.


Vaig com egua afamegada

amb el ventre obert,

el pàncrees eixut

i el cor ple de rates.


Vaig com egua en zel,

farta d’eguinar

a l’espera de la puresa vertadera

de l’aigua en gerra de foc.


Som l’egua que mor

a la ciutat del teu cos.


NISSAGA


De quin bosc

deguren beure

les arrels

dels arbres

de la fusta

dels mobles

d’aquesta casa?


Icom devien ser

les branques

de les bigues

del sostre

d’aquesta volada?


L’ESPIA


Em desgasta la mirada

de reüll al passat;

la que no cluca,

la que insisteix en retrobar-se

amb fites anyenques.


Endomasso el sangraït de la teva partida

amb el vesar de la meua presencia.






Sarbatana
Nova Editorial Moll




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...