29 de abril de 2020

3 poemes de Emily Dickinson - Heart we will forget him ! / Cor oblidarem! - The heart asks pleasure first / El cor prmer demana plaer / That I did always love / Que sempre he estimat





 Cor, l'oblidarem!

Cor, l'oblidarem!
Aquesta nit tu i jo !
Tu pot oblidar  l'escalfor que ens donava,
Jo n' oblidaré la claror.

Quan estiguis fes el favor de dir-m'ho,
i aixi tot d'una podré començar!
Afanya't, que memtre tu trigguis
jo el recordo a ell!


***




El cor primer demana plaer

El cor primer demana plaer
i després dispensa el sofriment
i després aquells Analgèsics
que esmorteeixen el patiment.

I després anar a dormir
i després en el cas que fos així
la voluntat del seu Inquisidor,
el privilegi de morir.


***




Que sempre he estimat

Que sempre he estimat
te'n porto la prova a tu,
que fins que vaig estimar 
mai no viure Prou.

Que estimaré sempre
t'he argumentat,
que amor és vida
i la vida té immortalitat.

Si dubtes d'això,
aleshores jo, Estinar,
només el Calvari
 et puc mostrar.



AQUESTA ÉS LA MEVA CARTA
AL MÓN - POEMES ESCOLLITS
TRADUCCIÓ MARCEL RIERA
PROA


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...