30 de diciembre de 2021

3 poemes de Joana Raspall - PARLEM D'AMOR - EL TRESOR - ENCANTERI




Parlem d'amor

Oblidem la colla, les motos, la moda,
la musica-disco, i parlem d'amor.
Parlem-ne només; amb les mans ben juntes,
mirant-nos als ulls, sols al món tu i jo,
 
l'amor és bon mestre. Trobarem paraules
que no sospitàvem que sabríem dir,
més dolces que els besos, més que l'abraçada,
perquè ens empresonen amb lligam més fi.

Parlem d'un amor alt com les estrelles
i els núvols blanquíssims, i el vol dels ocells.
proclamem l'amor per jardins de somni
on els mots es tornen roses i clavells.

Només amb els mots i cap altre cosa,
el cor sabrà fer-se el tresor de demà;
l'amor blanc d'avui no ens farà nosa,
que les perles fines fan de bon guardar.


***

El tresor

Em darien tot l'or d'aquest món
i per mi fora poca riquesa
si em faltava la teva tendresa 
i la dolça claror del teu front.

Quan et duc recolzada el meu braç
i t'enllaço la tèbia cintura, 
no desitjo cap joia més pura 
que aquells besos que tu em donares.

D'un a un els sospeso al meu cor
tan avar soc de cada pesada
que la sang se'm fa llança aflamada
defensant dintre meu el tresor.


***


Encanteri

Prop de la font les falgueres són altes,
gràcils plomalls que es decanten suaument.
Sota els meus peus són tupides les molses
i amunt els àlbers tremolen al vent.

Quina frescor i quina ombra més neta!
L'aire es verdós com un fons submarí.
Flota entorn meu un alè d'encanteri
que em fa oblidar com anar-me'n d'aquí...


Ai, estimada! Si no m'esperessis, 
mai no sabria retrobar el camí.













Llum i gira-sols
Editorial Columna 























Batec de paraules
Poesia lírica i completa
Edicions El Cep i la nansa



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...